Hur kan vi hjälpa dig?

Här hittar du svaret på de vanligaste frågorna som kommer in till Krys support

Hur får jag appen att fungera?

Om din Kry-app inte verkar fungera som den ska finns det ett antal saker du kan försöka testa på egen hand.

  1. Kontrollera att ditt operativsystem på telefonen/surfplattan stöds av Krys app, iOS (v.14 eller senare) eller Android (v.6.0 eller senare).
  2. Kontrollera att du har god internetuppkoppling genom att exempelvis undersöka om mobildatan är på eller av för appen Kry.
  3. Du kan testa att uppdatera Kry-appen i App Store eller Google Play, starta om den eller installera om appen. 
  4. Se till att appen har tillgång till mikrofon och kamera .
  5. Notera att du även måste vara inloggad i appen innan ditt vårdmöte börjar.
  6. Ger du Kry tillåtelse att skicka notiser till dig behöver du inte vara inloggad i appen medan du väntar, utan får en påminnelse innan det är dags för ditt möte och logga in i appen.
  7. Fungerar inte appen kan du testa logga in på https://app.kry.se/login med ditt mobila BankID. Säkerställ att du godkänt åtkomsten för kamera och mikrofon på din webbläsare inför ett videomöte.

 

Vi rekommenderar denna inställning då det minimerar risken att man skulle råka missa sitt möte. Har man notiser påslagna får man även en notis om till exempel din läkare, psykolog eller ssk har skickat ett meddelande till din inkorg i appen.

 

Om problemet kvarstår, vänligen kontakta Kry Support för ytterligare hjälp. Kry Support är öppet vardagar mellan kl 09:00-17:00 och nås på telefonnummer: 08 - 22 77 07