Hur kan vi hjälpa dig?

Här hittar du svaret på de vanligaste frågorna som kommer in till KRYs support

Jag har klagomål. Vem kan jag kontakta?

Vi vill gärna att du berättar för oss om du inte är nöjd med den vård eller det bemötande som du har fått av oss. Ring eller skriv till oss så kan vi hjälpa dig. För att värna patientsekretessen måste du identifiera dig med BankID innan vi kan hantera ditt ärende.

Mejla

Mejla in din synpunkt så svarar vi dig inom 24 timmar.

support@kry.se

Ring

Vår support tar emot samtal helgfria vardagar 09:00–19:00.

08-22 77 07

Vill du prata med någon annan?

Samma regler gäller för KRY som för alla vårdgivare i Sverige. Det innebär att du kan välja att kontakta patientnämnden eller patientombudsmannen i ditt landsting, Inspektionen för vård och omsorg (IVO) eller andra tillsynsorgan om du har klagomål.

 

 

 

 

 

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan