Hur kan vi hjälpa dig?

Här hittar du svaret på de vanligaste frågorna som kommer in till KRYs support

Kan jag förnya recept hos KRY?

Ja, med KRY kan du enkelt skicka en förfrågan om att få ett recept förnyat.

Förutsättningen för att vi ska kunna förnya ett recept är att det aktuella läkemedlet finns med på listan över dina uthämtade recept de senaste 15 månaderna. Vi behöver också din tillåtelse att verifiera detta. 

En läkare hos oss bedömer om du är i fortsatt behov av läkemedlet. Läkaren avgör också hur stor mängd läkemedel som ska skrivas ut och om flera uttag av läkemedlet är möjligt.

Vi kan inte förnya recept från specialistvården. Kontakta i stället din specialistmottagning för att förnya den typen av recept.

Observera att våra läkare inte skriver ut recept för narkotikaklassade eller potentiellt beroendeframkallande läkemedel. Vi skriver inte heller ut licenspreparat.



Har du fler frågor? Skicka en förfrågan