Hur kan vi hjälpa dig?

Här hittar du svaret på de vanligaste frågorna som kommer in till KRY:s support

Hur gör jag om jag inte är nöjd med min receptförnyelse?

Om du har frågor gällande din receptförnyelse rekommenderar vi att du bokar ett möte med en av våra läkare i KRY-appen.  

I de fall din receptförfrågan blivit nekad, eller läkaren behöver kompletterande information, skriver läkaren ett meddelande till dig som du hittar i inboxen i appen.

I de fall det krävs ett videobesök för receptförnyelsen så får du tillbaka dina pengar för din textbaserade receptförnyelse och kan då boka videobesöket.

Har du betalat med faktura makuleras denna. Det kan dock hända att du redan hunnit få fakturan, information kommer då att gå till Klarna om att denna skall makuleras. Om du vill kontrollera att din faktura makulerats kan du kontakta Klarna direkt eller ringa KRYs support på 08-22 77 07, som har öppet helgfria vardagar mellan 9-17.

I de fall du betalat med kort ligger beloppet endast reserverat fram tills midnatt, först därefter dras kostnaden från ditt konto. I dessa fall kommer du inte att se en återbetalning utan reservationen av beloppet kommer att ha annullerats. I de fall beloppet hunnit dras kommer pengarna sättas in på det kort du betalade med. Det kan ta 2-5 bankdagar innan de finns på kontot.

 

 

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan