Hur kan vi hjälpa dig?

Här hittar du svaret på de vanligaste frågorna som kommer in till KRY:s support

Hur loggar jag in och ut i KRY-appen?

Logga in:

  1. Ladda ner appen KRY på din mobila enhet genom antingen AppStore, som kräver iOS (v.9.0 eller senare), Eller Google Play, som kräver Android (v.4.4 eller senare).
  2. Klicka på Logga in, och identifiera dig med ditt mobila bankID eller bankID
  3. Om du inte har använt KRY appen förut måste du registrerar dig som användare genom att ange telefonnummer och e-postadress samt klicka på "Jag accepterar användarvillkoren".

Tänk på att du måste använda ditt egna mobila BankID eller BankID för att kunna använda appen och det går bara att boka ett läkarmöte åt dig själv, alternativt ditt barn som saknar BankID. Det går inte att boka möte för någon annan då KRY kräver att en som patient kan legitimera sig med säker identifiering.

Logga ut:

  1. Gå in under Mer-fliken längst ner i högra hörnet i KRY-appen.
  2. Klicka på Inställningar och därefter knappen Logga ut
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan