Hur kan vi hjälpa dig?

Här hittar du svaret på de vanligaste frågorna som kommer in till KRY:s support

Skyddad Identitet

Det finns olika sekretessnivåer av skyddad ID och har du som patienten den typen av skyddad ID där du kan använda dig av eget BankID så kan du nyttja vård via KRY.

När du registrerar dig i KRY-appen så hämtas personuppgifter med automatik från SPAR, Statens personadressregister. Om du har skyddade personuppgifter kommer informationen om dig att presenteras som “personuppgift skyddad” med personnummer, mail och mobilnummer för läkaren.

Vid ev. remiss kommer den att sändas till mottagande enhet med ditt personnummer men utan övriga uppgifter. Mottagande enhet kommer därefter att kontakta KRY Patient Support för att få ditt mobilnummer för kallelse. Är detta ej i enlighet med dina behov måste du meddela detta och KRY kan därmed ej bistå med remiss.

KRY kan inte utfärda recept till patienter som har skyddad identitet då det nationella e-receptformatet ej stödjer e-recept vid skyddad identitet. 

 

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan