Hur kan vi hjälpa dig?

Här hittar du svaret på de vanligaste frågorna som kommer in till KRYs support

Kan jag kontakta KRY för barn som jag inte är vårdnadshavare för?

Ja, du kan kontakta KRY barn som du inte är vårdnadshavare för. Barnet som mötet är bokat för måste vara med under vårdmötet, precis som på en traditionell vårdcentral.

Personer som har fyllt 16 år kan själva logga in i appen genom att använda sitt eget BankID.

Gör så här

Legitimera dig med ditt BankID i appen. När du bokar ett möte kan du lägga till barnet. Fyll i barnets personnummer, sedan kommer du att få fylla i barnets namn. Nu kan du fortsätta med bokningen. 

Vi kan inte dela medicinsk information om barnet

När du lägger till ett barn i appen måste vi kontrollera om du är barnets vårdnadshavare. Det gör vi automatiskt med hjälp av information från eHälsomyndigheten. 


För oss är patientsäkerheten väldigt viktig. Sjukvårdspersonalen kan därför inte dela någon information om barnets medicinska historia med dig om du inte är barnets vårdnadshavare. Vi kan alltså inte prata om eller lämna ut några uppgifter som finns i barnets journal sedan tidigare.

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan