• Kostnad? Vad är kostnaden för att använda KRY?

    Läkare
    För att träffa läkare via videomöte på KRY betalar du som vuxen 250kr i patientavgift. För barn och ungdomar under 20 år och för dig som är äldre än 85 år är ett vårdmöte på KRY kostnadsfritt. Frikort gäller (se vidare information om frikort nedan).

     

    Beställa receptförnyelse

    Under Hem-fliken i appen finner du vår tjänst “Receptförnyelse”. Där kan du förnya ett recept via våra läkare utan att boka videosamtal. Avgiften för att förnya ett recept är densamma som för ett läkarbesök, 250 kr för dig som vuxen. För barn och ungdomar under 20 år och dig som är äldre än 85 år är det kostnadsfritt. Kostnaden är frikortsgrundande och har du redan ett frikort är receptförnyelsen kostnadsfri. Du ombeds då fylla i frikortsnummer och dess giltighetstiden i samband med bokningen.

    Läs mer om frikort här.

     

  • Hur mycket kostar det för barn?

    För barn och ungdomar mellan åldrarna 0-19 år är ett videomöte med våra läkare på KRY kostnadsfritt.

    Beställning av receptförnyelse, genom textbaserat läkarbesök eller videobesök är kostnadsfritt för barn och ungdomar under 20 år. 

  • Hur betalar jag för mitt läkarmöte eller receptförnyelse?

    Du betalar i samband med att du bokar ditt läkarbesök eller beställer receptförnyelse. Betalning kan göras med kreditkort (Visa, MasterCard, American Express) eller Klarna. Betalning via Klarna kan för närvarande endast göras av iOS-användare.

    Läkarmöte kostar 250 kr för vuxna. För barn och ungdomar upp till 20 år och för dig som är äldre än 85 år är läkarbesöket alltid gratis. Frikort gäller.

    Avgiften för att förnya ett recept är densamma som för ett läkarbesök, 250 kr för dig som vuxen. För barn och ungdomar under 20 år och för dig som är äldre än 85 år är det kostnadsfritt. Kostnaden är frikortsgrundande och har du redan ett frikort är receptförnyelsen kostnadsfri. Du ombeds då fylla i frikortsnumret och dess giltighetstid i samband med bokningen.

    Läs mer om frikort här. 

     Ska_rmavbild_2017-06-06_kl._13.03.54.png

  • Får jag kvitto för mitt vårdmöte på KRY?

    Den bokningsbekräftelse du fick på mail gäller som kvitto, och skickas i samband med mötesbokning till din mail.

  • I vilka fall kan patientavgiften återbetalas?

    Om du har betalat patientavgift för ett läkarbesök som på grund av tekniskt fel inte kunde genomföras och därmed inte har journalförts, vänligen kontakta supporten via telefon så kan vi hjälpa till genom att boka om mötet alternativt göra en återbetalning.

    För övriga frågor kring återbetalningar vänligen kontakta KRY Support.

    Telefonnr: 08-22 77 07

    KRY Support har öppet helgfria vardagar mellan kl 09.00-17.00, stängt röda dagar. 

  • Är möten på KRY frikortsgrundande och gäller frikort?

    Ja, besök på KRY är frikortsgrundande och frikort gäller.

    KRY har inte möjlighet att registrera betalningen av avgiften till frikortet, därför ombedes du spara ditt kvitto, ta med det till valfri vårdcentral eller sjukhus och be dem registrera kostnaden.

    Har du redan ett frikort är mötet kostnadsfritt. I samband med mötesbokningen kan du klicka i att du har frikort. Du ombedes då fylla i frikortsnumret och dess giltighetstid.

     

  • Hur ser jag mitt frikortsnummer?

    Har du ditt frikort elektroniskt kan du logga in på www.1177.se och gå till Övriga tjänster -> Alla övriga tjänster -> Högkostnadsskydd -> Högkostnadsskydd för öppenvård, för att se dessa uppgifter.

    I dagsläget är det dock inte alla landsting eller regioner som är anslutna till e-tjänsten med elektroniska frikort hos 1177. 

    På www.1177.se kan du även se vad som gäller för ditt högkostnadsskydd beroende på vilket landsting du tillhör.