Logotyp
  • Så fungerar det
  • Fakta och råd
  • Vårdcentraler
  • English

Hur kan vi hjälpa dig?

Här hittar du svaret på de vanligaste frågorna som kommer in till Krys support

  1. Kry
  2. Om Kry
  3. Kostnad och betalning

Kostnad och betalning

  • Varför har jag fått en faktura från Billogram?

    Vi på Kry använder faktureringstjänsten Billogram för att fakturera vårdmöten med patientavgift. Du har fått en faktura för att du:

    • Inte har betalat för ditt vårdmöte i appen 
    • Har valt att betala ditt vårdmöte med faktura

     

    Vi skickar fakturan digitalt – via SMS och till din Inbox. Om du inte läser fakturan inom 48 timmar skickar vi en pappersfaktura till din folkbokföringsadress.

  • Hur betalar jag min Billogram-faktura?

    Du kan betala din faktura från Billogram med Swish, via direktöverföring från din bank eller som en vanlig faktura, med OCR-nummer.

  • Jag har betalat för mycket på en faktura. Vad händer nu?

    Ibland händer det att ett felaktigt belopp betalas in. Det kan till exempel hända om: 

    • Du har uppnått gränsen för frikort
    • Du har råkat betala fakturan två gånger

    Kontakta vår support om du har betalat för mycket på en faktura. Vi kommer att be om dina kontouppgifter och göra en manuell återbetalning av beloppet.

  • Jag har upptäckt ett fel på en faktura, som jag inte betalat än. Vad ska jag göra?

    Kontakta vår support innan du betalar fakturan. Vi hjälper dig att justera beloppet eller kreditera fakturan. 

  • Har jag betalat min Billogram-faktura?

    Du kan alltid klicka på länken till fakturan i din Inbox för att se betalstatus på din faktura.

  • Jag har tekniska problem med betalningen av min Billogram-faktura. Vad ska jag göra?

    Börja med att besöka Billograms supportsida. Där hittar du svar på många vanliga frågor samt kontaktuppgifter till Billograms support. 

  • Vad är kostnaden för att använda Kry?

    Kostnaden för mötet beror på var du som patient är folkbokförd, samt om du träffar en sjuksköterska, läkare eller psykolog. 

    Aktuella patientavgifter hittar du på vår startsida under rubriken "Hur mycket kostar det?" Läs mer här.

     

     

  • Hur mycket kostar det för barn?

    Fram till det år du fyller 18 år är ett vårdbesök alltid avgiftsfritt. 

  • Får jag ett kvitto för mitt vårdmöte hos Kry?

    Ja, vi skickar kvittot till din inkorg i appen när du har bokat ditt vårdmöte.