• När kommer min faktura?

    Du kan betala ditt vårdmöte med faktura, via vår partner Billogram. Din faktura skickas digitalt via email och till din Kry inkorg inom en vecka efter ditt vårdmöte , och sen efter 7 dagar på sms om du ej har öppnat fakturalänken på mejl . Om vi ej fått tag på dig via email/sms skickas din faktura per post till din adress där du är folkbokförd.

  • Varför har jag fått en faktura från Billogram?

    Vi på Kry använder faktureringstjänsten Billogram för att fakturera vårdmöten med patientavgift. Du har fått en faktura för att du:

    • Inte har betalat för ditt vårdmöte i appen 
    • Har valt att betala ditt vårdmöte med faktura

    Din faktura skickas digitalt via email och till din Kry inkorg inom en vecka efter ditt vårdmöte , och 7 dagar senare på sms om du ej har öppnat fakturalänken på mejl. Om vi ej fått tag på dig via email/sms skickas din faktura per post till din adress där du är folkbokförd

  • Hur betalar jag min Billogram-faktura?

    Du kan betala din faktura från Billogram med Swish, via direktöverföring från din bank eller som en vanlig faktura, med OCR-nummer.

  • Är beloppet som jag betalar in till Kry frikortsgrundande?

    Ja beloppet du betalar in till Kry registreras gentemot ditt frikort. 
    Bor du i Stockholm län eller Gotland kan du se dina registrerade betalningar gentemot ditt högkostnadsskydd på 1177.se under övriga ärenden och sen tjänsten högkostnadsskydd. 

     

     

  • Jag har betalat för mycket på en faktura. Vad händer nu?

    Ibland händer det att ett felaktigt belopp betalas in. Det kan till exempel hända om: 

    • Du har uppnått gränsen för frikort
    • Du har råkat betala fakturan två gånger

    Kontakta vår support om du har betalat för mycket på en faktura. Vi kommer att be om dina kontouppgifter och göra en manuell återbetalning av beloppet.

  • Vad händer om jag inte betalar min faktura i tid?

    Skulle din faktura betalas efter förfallodatumet, så tillkommer påminnelsekostnader. Efter en tid går fakturan vidare till inkasso och då adderas även inkassokostnader.

  • Varför har jag fått ett inkassokrav?

    Skulle din faktura inte vara betald efter påminnelse så skickas ärendet till inkasso. Har du frågor gällande ett inkassoärende som är skickat från oss så kontakta vår inkassopartner som är Gothia Inkasso (genom Riverty Sweden AB) Gothia Inkasso.

  • Jag har betalt men också fått ett inkassokrav

    Är fakturan betald försent och ett inkassokrav är skickat så måste du även betala de kostnader som uppkommit. Har du frågor så kontakta vår inkassopartner som är Gothia Inkasso (genom Riverty Sweden AB)Gothia Inkasso.

  • Vad gör jag om min faktura inte stämmer?

    Kontakta vår support innan du betalar fakturan. Vi hjälper dig att justera beloppet eller kreditera fakturan. 

  • Har jag betalat min Billogram-faktura?

    Du kan alltid klicka på länken till fakturan i din Inbox för att se betalstatus på din faktura.

  • Se alla fakturor samlade

     

    Du kan se alla fakturor som du fått från Kry och Billogram genom att klicka på Översikt ➡ Fakturor på din faktura.

  • Jag har tekniska problem med betalningen av min Billogram-faktura. Vad ska jag göra?

    Börja med att besöka Billograms supportsida. Där hittar du svar på många vanliga frågor samt kontaktuppgifter till Billograms support. 

  • Vad är kostnaden för att använda Kry?

    Kostnaden för mötet beror på var du som patient är folkbokförd, samt om du träffar en sjuksköterska, läkare eller psykolog. 

    Aktuella patientavgifter här.

     

     

  • Hur mycket kostar det för barn?

    Fram till det år du fyller 18 år är ett vårdbesök alltid avgiftsfritt. 

  • Får jag ett kvitto för mitt vårdmöte hos Kry?

    Ja, vi skickar kvittot till din inkorg i din Kry-app när du har bokat ditt vårdmöte.




  • Min arbetsgivare önskar ett kvitto från mitt vårdmöte hos Kry där personnummer framgår

    Din betalda faktura tillsammans med din bokningsbekräftelse fungerar som ett kvitto. Fakturan kan du enkelt ladda ned från appen och bokningsbekräftelsen behöver du ta en skärmdump av i appen.
    Bokningsbekräftelse och länk till din faktura finner du i din inkorg i appen.