Om KRY

Om KRY

  • Hur fungerar KRY?

    Läkarbesök i din mobil eller surfplatta.

    Via KRY kan du få hjälp med besvär och symtom som går bra att diagnostisera utan fysisk undersökning. Här kan du enkelt träffa läkare via video, på en tid och plats som passar dig, via din smartphone eller surfplatta. Läs mer om hur KRY funkar här.

    För att boka ett läkarmöte, ladda ner appen KRY och logga in med Mobilt BankID. Bedömer läkaren att du är i behov av medicin eller vidare vård får du recept eller remiss i samband med mötet. Våra läkare kan skriva sjukintyg under förutsättning av inget behov av fysisk undersökning krävs för intyget. Det är sedan upp till varje enskild läkare att göra en individuell bedömning av dig som patient.

        Ska_rmavbild_2017-06-26_kl._15.39.54.png

    Ska_rmavbild_2017-06-26_kl._15.40.02.png

  • Hur loggar jag in och ut i KRY-appen?

    Logga in:

    1. Ladda ner appen KRY på din mobila enhet genom antingen AppStore, som kräver iOS, eller Google Play, som kräver Android.
    2. Klicka på Logga in, och identifiera dig med ditt Mobila BankID.
    3. Om du inte har använt KRY-appen förut måste du registrerar dig som användare genom att ange telefonnummer och e-postadress samt klicka på "Jag accepterar användarvillkoren".

    Tänk på att du måste använda ditt egna Mobila BankID för att kunna använda appen. Det går bara att boka ett läkarmöte åt dig själv, alternativt ditt barn som saknar Mobilt BankID. Det går inte att boka möte för någon annan då KRY kräver att du som patient kan legitimera dig med säker identifiering.

    Logga ut:

    1. Gå in under Min profil längst ner i högra hörnet i KRY-appen.
    2. Klicka på knappen Logga ut längst ner i menyn.
  • Vilka läkare jobbar på KRY?

    KRY är en medicinsk teknisk produkt som samarbetar med olika vårdgivare som levererar vård via tjänsten.

    KRY kravställer alla vårdgivare för att säkerställa att läkarna som arbetar i tjänsten är legitimerade, reglerade av socialstyrelsen och har många års erfarenhet från primärvård. Vi fokuserar starkt på att ge patienten trygg vård.

    Läkarna arbetar deltid på KRY och deltid med fysiska vårdmöten på vårdcentraler och kliniker. All vårdpersonal har även utbildats av KRY för att på bästa möjliga sätt kunna hjälpa dig via ett virtuellt vårdmöte.

      Ska_rmavbild_2017-06-26_kl._16.01.51.pngSka_rmavbild_2017-06-26_kl._16.01.59.png

  • Öppettider

     

    KRY har öppet dygnet runt.

     

     

  • Hur är KRY annorlunda mot 1177 vårdguiden?

    Genom KRY kan du träffa läkare som kan ordinera ytterligare behandling. Ett läkarmöte hos KRY motsvarar därför ett "vanligt" besök hos en läkare, förutsatt att du kan diagnostiseras utan fysisk undersökning. Hälsorådgivningen och informationstjänsten 1177 vårdguiden är bemannad av sjuksköterskor som kan tillhandahålla vårdrelaterad vägledning, men som inte kan ordinera ytterligare behandling. KRY erbjuder därför ett alternativ till fysiska vårdmöten genom att erbjuda möjligheten att snabbt och enkelt träffa en läkare online genom ett videomöte.

När kan jag använda KRY?

  • Är det lämpligt att använda KRY för alla medicinska besvär?

    Nej, det är inte lämpligt att använda KRY om:

    • du har ett symtom/besvär som kräver fysisk undersökning, viss typ av provtagning eller röntgen
    • du är i behov av narkotikaklassade läkemedel. Dessa förskrivs inte via KRY. Är du osäker på om ditt läkemedel är narkotikaklassat hittar du en komplett lista över narkotikaklassade läkemedel i Sverige här.
    • du är i behov av läkemedel som innehåller pregabalin (Lyrica) eller gabapentin (Neurontin)
    • du vill inleda behandling som kräver långtgående och regelbunden läkarkontakt
    • du är i behov av sjukskrivning som kan pågå under en längre tid. KRY utfärdar inte sjukskrivningar som är längre än 14 dagar. De 14 dagarna räknas från och med första sjukdagen, dvs har du redan varit hemma en vecka kan KRY maximalt hjälpa dig med 7 dagars sjukskrivning.

    Är du akut sjuk bör du ringa 112 och uppsöka en akutmottagning.  

     

  • Kan jag använda KRY när jag är utomlands eller någon annanstans i Sverige?

    Ja, du kan använda dig av KRY och konsultera med en svensk läkare oberoende på vart du befinner dig i världen.

    Det som krävs är Mobilt BankID, bra internetuppkoppling, samt stöd för video och ljud på din mobila enhet.

    Tänk på att de recept våra läkare utfärdar endast kan hämtas ut i Sverige.

  • Kan jag använda KRY för mina barns räkning?

    Ja, du kan använda KRY för dina barns räkning. För att boka ett läkarmöte för ditt barn loggar du in i KRY-appen genom att legitimera dig med ditt egna Mobila BankID. Du väljer sedan om du vill boka en drop-in tid eller tidsbokning. Därefter får du frågan "För vem du vill boka tiden" och väljer då "Mitt barn".

    Barn som har fyllt 16 år kan själva legitimera sig med eget Mobilt BankID på KRY.

    Barnet som mötet är bokat för måste vara med under vårdmötet, precis som på en fysisk vårdcentral.

Kostnad och betalning

  • Vad är kostnaden för att använda KRY?

     

    Alltid rätt vårdnivå 

    När du söker vård hos oss får du besvara ett antal frågor och beskriva ditt besvär i text. Baserat på dina svar och de uppgifter du lämnar så görs en bedömning huruvida ditt ärende bör handläggas av en sjuksköterska, eller om det kräver hantering av antingen en läkare eller en psykolog, alternativt om du anses vara i behov av en fysisk undersökning.

    I det fall vårdbesöket startar med frågor i text är mötet avgiftsfritt. Läkaren eller psykologen bedömer om visuell handläggning behövs baserat på dina svar, och ringer i det fallet upp via video – i vilket fall är mötet avgiftsfritt. 

     

     

     

  • Hur mycket kostar det för barn?

    Fram till det år du fyller 20 år är ett vårdbesök alltid avgiftsfritt. 

  • Får jag kvitto för mitt vårdmöte på KRY?

    Ditt kvitto skickas till din inkorg i appen när du bokat ditt vårdmöte.

KRY Support

  • Användarvillkor

    Användarvillkoren finner du här.

  • Kontaktuppgifter för KRY Support


    KONTAKTA OSS
     

    Vi försöker svara på ditt meddelande inom 24 timmar på vardagar

    Har du ett brådskande ärende eller om din fråga gäller ett redan genomfört möte rekommenderar vi att du kontaktar oss per telefon.
    Telefonnummer: 08-22 77 07

  • För medicinska frågor och rådgivning

    KRY support kan tyvärr inte svara på medicinska frågor eller frågor angående symtom och läkemedel. Vi kan heller inte ge allmän information om hälsa och sjukdomar.

    För medicinska frågor och rådgivning rekommenderar vi att du laddar ner KRY appen och bokar en tid med en av våra läkare.

     

  • Var kan jag vända mig med eventuella klagomål?

    Om du inte är nöjd med den vård du fått eller är missnöjd med bemötandet vill vi gärna att du delar med dig om dina synpunkter. Vänd dig i första hand direkt till oss på KRY, genom att ringa eller skicka ett meddelande så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

    KONTAKTA OSS 

    Har du ett brådskande ärende eller om din fråga gäller ett redan genomfört möte rekommenderar vi att du kontaktar oss per telefon.
    Telefonnummer: 08-22 77 07

    Vården på KRY lyder under samma regelverk som alla vårdgivare i Sverige. Därför kan du också, som vanligt, vända dig till patientnämnden eller patientombudsmannen i ditt hemlandsting, IVO (Inspektionen för Vård och Omsorg) och andra tillsynsorgan vid eventuella klagomål.

     

     

     

Hittar du inte det du söker?

Kontakta oss här

Vad kan KRY göra?

Psykologi

  • Kan psykologerna remittera mig till psykiatrin/specialistvård?

    För att remiss ska ställas så behöver i regel alla resurser på primärvårdsnivå vara uttömda. Om du tror dig behöva en en remiss till specialistvård, ta i första hand kontakt med vårdcentralen där du är listad.

  • Kan psykologerna på KRY skriva ut medicin eller sjukskriva mig?

    Nej. Precis som i den övriga vården kan psykologer inte hjälpa till med frågor som rör medicinering eller sjukskrivning. För dessa ärenden bör du istället boka en tid med en av våra läkare.

  • Vad kan en psykolog på KRY hjälpa till med?

    På KRY kan du träffa legitimerade psykologer via videosamtal. Våra psykologer hjälper både barn och vuxna. Vid behov inleds KBT behandling, då man träffar samma psykolog vid upprepade tillfällen.

     

    Exempel på besvär som du kan få hjälp med är ångest och oro, nedstämdhet, stress, sömnproblem samt kris och sorgereaktioner. Som förälder så kan du träffa våra barnpsykologer som hjälper till med föräldrastöd samt behandling av de vanligaste formerna av besvär hos barn såsom fobier, nedstämdhet, prestationsångest och oro.

  • Journalförs mitt möte hos min psykolog?

    Ja. Precis som i den vanliga vården journalförs mötet med psykolog.

  • Hur funkar det att träffa psykolog?

    På KRY kan du träffa legitimerade psykologer via videosamtal på en tid som passar dig. Våra psykologer finns tillgängliga alla dagar, även kvällar och helger.

    Gör såhär för att boka ett psykologmöte:

    1. Ladda ned KRY-appen i App Store eller Google Play.
    2. I appen, klicka på “Boka tid med psykolog”
    3. Svara på några frågor om det du vill ha hjälp med.
    4. Boka en tid som passar dig.
    5. Psykologen ringer upp dig i appen på den tid som du har bokat.

    Det första besöket består av en bedömning av de besvär du söker hjälp för. Hur många gånger man träffar en psykolog varierar. I vissa fall räcker ett eller ett fåtal besök, i andra fall kanske du och din psykolog påbörjar en KBT-behandling som kan sträcka sig över flera veckor.

  • Vad kostar det att träffa psykolog?

    Alltid rätt vårdnivå 

    När du söker vård hos oss får du besvara ett antal frågor och beskriva ditt besvär i text. Baserat på dina svar och de uppgifter du lämnar så görs en bedömning huruvida ditt ärende bör handläggas av en psykolog. 

    I det fall vårdbesöket startar med frågor i text är mötet avgiftsfritt. Psykologen bedömer om visuell handläggning behövs baserat på dina svar, och ringer i det fallet upp via video – i vilket fall är mötet avgiftsfritt.

Provtagning

  • Hur fungerar provtagning?

    Om din läkare hänvisat dig till provtagning kommer du få information om vilka provtagningsställen som du har möjlighet att ta ditt prov på, direkt i inkorgen i KRY-appen. I vissa fall får du även din remiss skickad hit och då behöver du skriva ut remissen och ta med den till provtagningsstället.

    När provet är analyserat får du ett nytt meddelande i inkorgen. I meddelandet får du information om resultat och eventuell uppföljning med recept eller återbesök. I de fall där din läkare bedömer att återbesök är lämpligt inkluderar vi en länk för att boka ett återbesök direkt.  

    Ditt återbesök kostar som ett nybesök och är frikortsgrundande. Har du redan ett frikort är mötet kostnadsfritt och du ombeds då fylla i frikortsnummer och dess giltighetstiden i samband med bokningen.



Recept

  • Kan jag få recept via KRY?

    Läkarmöte:

    Våra läkare kan skriva ut recept under samma premisser som en läkare som jobbar på en traditionell vårdcentral. Det är upp till varje enskild läkare att göra en individuell bedömning av dig som patient och efter det ta ställning till receptförskrivelse. KRY's samarbetspartner Lloyds apotek erbjuder även hemkörning av medicin.

    Läkarna på KRY skriver inte ut narkotikaklassade eller beroendeframkallande läkemedel. Ej heller läkemedel som kräver regelbunden vårdkontakt innan förskrivning. Notera att även många vanliga sömnmediciner och hostmediciner är narkotikaklassade.

    Här kan du läsa mer om hur du kan förnya ett recept.

  • Kan jag hämta mitt recept på vilket apotek som helst?

    Ja, du kan hämta ut ditt recept på valfritt apotek i Sverige.

    Det finns även möjlighet att beställa hem din medicin via vårt partnerskap med Lloyds apotek direkt i KRY-appen.

  • Hur ser jag att jag fått mitt recept?

    När läkaren har utfärdat ditt recept får du ett meddelande till din inkorg i KRY-appen.

    Önskar du kontrollera att ditt recept finns tillgängligt på apoteket, besök Lloyds apotek och logga in med ditt BankID. Där kan du se vilka recept som finns på ditt personnummer. Gäller det ditt barn kan du logga in med ditt BankID och därefter skriva in barnets personnummer.

    Om du inte finner receptet, vänligen kontakta supporten så kan vi hjälpa dig.

    Telefonnr: 08-22 77 07.

     

Receptförnyelse

  • Kan KRY förnya recept?

    Ja, med KRY kan du enkelt skicka en förfrågan om att få ett recept förnyat.

    Förutsättningarna för att vi ska kunna förnya ett recept är att det aktuella läkemedlet finns med på listan över dina uthämtade recept de senaste 15 månaderna, samt att vi får din tillåtelse att verifiera detta. En läkare hos oss bedömer huruvida du är i fortsatt behov av receptbelagda läkemedel och avgör också hur stor mängd läkemedel som ska skrivas ut samt om flera uttag av läkemedlet är möjligt.
     
    Receptförnyelser från specialistvården hänvisar vi vidare till relevant specialistläkare.

    Observera att våra läkare inte skriver ut recept för narkotikaklassade eller potentiellt beroendeframkallande läkemedel, och ej heller licenspreparat.

Intyg

  • Kan KRY utfärda intyg?

    Våra läkare kan utfärda sjuk-/läkarintyg förutsatt att det inte finns något behov av en fysisk undersökning. Det är upp till varje enskild läkare att utifrån en individuell bedömning av dig som patient avgöra huruvida det är aktuellt med ett intyg.

    Våra läkare har inte möjlighet att sjukskriva dig längre än 14 dagar från första sjukdagen. De kan heller inte utfärda sjukintyg retroaktivt utan enbart från den dagen då du kontaktar oss.

    Beroende på intygets ändamål så kan kraven på utformningen av intygen skilja sig åt. Observera också att bestämmelser kan variera och att det är upp till dig som patient att ta reda på vad som gäller hos mottagaren (till exempel försäkringsbolaget, resebolaget etc.) i just ditt fall.

    Exempel på intyg våra läkare kan utfärda

    VAB-intyg (för barn 0—12 år), sjukintyg för lättare sjukdomar samt intyg vid inställd resa/tävling.

    Exempel på intyg våra läkare inte kan utfärda

    • läkarintyg avseende körkortsbehörigheter
    • läkarintyg för sjöfolk
    • läkarintyg för dykning
    • läkarintyg för fallskärm
    • läkarintyg inför adoption
    • läkarintyg för arbete vid järnväg, tunnelbana eller spårväg
    • läkarintyg rörande allergi
    • förstadagsintyg
    • VAB över 12 år
    • läkarintyg för personal vid mastarbete
    • läkarintyg till vissa försäkringsbolag
    • läkarintyg för nattarbete
    • läkarintyg för arbete med härdplaster
    • läkarintyg vid neuropsykiatrisk diagnos
    • invaliditetsintyg
    • friskhetsintyg

     

  • Vart hamnar mitt intyg efter läkarmötet?

    Efter ditt läkarmöte kan du smidigt logga in på 1177's tjänst https://minaintyg.se/ för att se ditt intyg. Här kan du enkelt skicka ditt intyg direkt till försäkringskassan och/eller ladda ner det som pdf om du vill skriva ut för eget bruk.

  • Kan KRY skriva förstadagsintyg?

    Våra läkare kan INTE skriva förstadagsintyg då detta sker efter en överenskommelse mellan arbetstagare och arbetsgivare. Läs mer nedan om förstadagsintyg.

    Generellt sett kan du vara sjukskriven utan läkarintyg under 7 kalenderdagar. En arbetsgivare kan dock vid särskilda skäl kräva ett så kallat förstadagsintyg, innan dessa 7 dagar har löpt ut (enligt Lag 1991:1047 om sjuklön, § 10 a). Särskilda skäl kan vara exempelvis upprepade korta sjukperioder eller välgrundad anledning att misstänka fusk.

    För att en arbetsgivare ska kunna begära förstadagsintyg ska det finnas en skriftlig begäran och överenskommelse. Denna skriftliga begäran om förstadagsintyg får inte vara äldre än ett år.  Detta handläggs oftast via Företagshälsovården eller sjukvården via annan överenskommelse mellan samtliga parter.

    På KRY kan vi inte utfärda förstadagsintyg.

  • Kan KRY utfärda intyg vid inställd resa eller tävling?

    Våra läkare kan utfärda sjukintyg förutsatt att det inte finns något behov av en fysisk undersökning. Det är upp till varje enskild läkare att utifrån en individuell bedömning av dig som patient avgöra huruvida det är aktuellt med ett intyg.

    Beroende på intygets ändamål så kan kraven på utformningen av intyget skilja sig åt. Observera också att bestämmelser kan variera och att det är upp till dig som patient att ta reda på vad som gäller hos mottagaren (till exempel försäkringsbolaget, resebolaget etc.) i just ditt fall.

    Har du fler frågor? Skicka en förfrågan.

Remiss

  • Kan jag få remiss på KRY?

    Ja, precis som på en traditionell vårdcentral får du en remiss till vidare vård om läkaren bedömer det som lämpligt.

    Däremot kan vi idag inte skriva remiss för att påbörja utredning som kräver vidare regelbunden uppföljning, d.v.s. exempelvis röntgen. I dessa fall hänvisar vi till ordinarie vårdcentral för regelbunden vårdkontakt.

     

  • Hur skickas min remiss?

    KRY ansvarar för att skicka din remiss till remissmottagaren. Du kommer därefter bli kallad för bedömning från mottagningen.

    Tid till andra vårdgivaren förmedlas normalt genom att en kallelse skickas till den adress där du är folkbokförd. Enligt vårdgarantin ska du, under förutsättning att remissen accepteras, normalt erhålla tid inom 90 dagar. Det är alltid mottagande vårdgivares bedömning av ditt medicinska behov av vård som ligger till grund för hur fort det går.

    Om du inte erhållit en kallelse inom 90 dagar ber vi dig återkoppla till oss.

     

Journalföring

  • Journalförs mitt möte på KRY?

    Ja, din patientjournal förs precis som vid ett fysiskt besök i det patientjournalsystem som KRY använder.

  • Kan KRY se mina tidigare journalanteckningar?

    Läkare och psykologer på KRY kan se journalanteckningar från tidigare möten på KRY. Om du ger ditt godkännande kan läkare och psykologer på KRY även se journalanteckningar från andra vårdgivares journalsystem som är anslutna till Nationell Patient Översikt (NPÖ). Alla journalsystem är inte anslutna, och därför kan din vårdgivare inte alltid se tidigare journalanteckningar.

Hittar du inte det du söker?

Kontakta oss här

Hur du bokar, ombokar och avbokar ett möte

Boka läkarmöte

  • Hur bokar jag ett videomöte med en läkare på KRY?

    För att boka ett möte med en läkare på KRY gör du följande steg:

    1. Ladda ner appen KRY på din mobila enhet, som kräver iOS (v.9.0 eller senare) och Android (v.4.4 eller senare)
    2. Klicka på Logga in, och identifiera dig med ditt mobila BankID eller BankID
    3. Om du inte har använt KRY-appen förut måste du registrerar dig som användare genom att ange telefonnummer och e-postadress samt klicka på "Jag accepterar användarvillkoren".
    4. Välj att Boka tid med läkare.
    5. Välj om du vill boka tid för Mig själv eller Mitt barn
    6. Ange vilket symptom du söker hjälp för.
    7. Fyll i symptomformuläret genom att svara på kommande frågor om dina besvär och symptom. Du har även möjlighet att bifoga bilder för att underlätta för läkaren att ställa en diagnos.
    8. Välj antingen Drop-in eller Välj en tid.
    9. Bekräfta mötet.

    Ditt möte är nu bokat! Läkaren ringer upp dig via KRY-appen, så se till att vara inloggad innan mötet. 

    Tänk på att du måste använda ditt egna mobila BankID eller BankID för att kunna använda appen. Det går bara att boka ett läkarmöte åt dig själv, alternativt ditt barn som saknar BankID. Det går inte att boka möte för någon annan då KRY kräver att du som patient kan legitimera dig med säker identifiering.

  • Hur bokar jag möte för mitt barn?

    För att boka ett läkarmöte för ditt barn loggar du in i KRY-appen genom att legitimera dig med ditt egna Mobila BankID och sedan väljer om du vill boka en drop-in tid eller tidsbokning. Därefter får du frågan "För vem du vill boka tiden" och väljer då "Mitt barn".

    Barn som har fyllt 16 år kan själva legitimera sig med eget Mobila BankID på KRY.

    Barnet som mötet är bokat för måste vara med under vårdmötet, precis som på en fysisk vårdcentral.

  • Hur bokar jag ett återbesök?

    Via KRY kan du boka ett återbesök till den läkare du träffat tidigare.

    För att göra detta behöver du logga in på KRY-appen och klicka på Möten under Min profil. Där kan du sedan välja att boka ett återbesök till den läkare du tidigare träffat. Har du en tidigare version av appen klickar du på Mina tidigare möten under Mer-fliken.

     

     

  • Kan jag använda KRY i en annan tidszon?

    Befinner du dig utomlands?

    Vi visar alla våra tider i den tidszon du befinner dig i. När du bokar ett läkarmöte kommer det att stå i vilken tidszon som tiderna visas, i de fall du befinner i en tidszon som inte motsvarar Sveriges.

     

Boka möte med flerspråkiga läkare

  • Boka möte med flerspråkiga läkare

    Via KRY kan du boka möten med flerspråkiga läkare.

    För att göra detta, logga in i KRY-appen och klicka på Se flerspråkiga läkare under Hem-fliken. Där kan du se vilka språk en specifik läkare pratar och boka möte med denna. Våra läkare talar bland annat följande språk:

    Persian, Greek, Russian, Kyrgyz, Romanian, Spanish, Bengali, Kurdish, Norwegian, French, Hungarian, Serbian, Bosnian, Croatian, Somalian, Urdu, Punjabi, Danish, Lithuanian, Finnish, German, Macedonian, Bulgarian, Arabic, Svenska, English, Hindi, Turkish och Catalan

Ombokning, avbokning och väntetid

  • Hur lång väntetid är det på KRY?

    Väntetiden på KRY för ett drop-in-möte kan variera, men överstiger vanligtvis inte 15 minuter. Det är vanligtvis längre väntetider på morgonen och på eftermiddag, och lite kortare väntetider mitt på dagen. 

     

    Väntetiden för att förnya ett recept är vanligtvis 2 timmar.

  • Hur avbokar eller ombokar jag mitt möte?

    Du kan boka avboka ditt möte senast 15 minuter innan utsatt starttid. Du avbokar ditt möte på startvyn under fliken Hem alternativt gå in under fliken Mig och välj Möten, där kan du avboka ditt möte. Har du en äldre version av appen går du in under fliken Mer och väljer  Mina kommande möten för att avboka ditt möte. 

    Önskar du boka om ditt möte behöver du först avboka ditt möte och sedan boka om ditt möte på nytt på en tid som passar dig. 

    Om det uppstår frågor angående ett möte du har bokat på KRY, vänligen kontakta KRY support via telefon.

    Telefonnummer: 08-22 77 07

     

Hittar du inte det du söker?

Kontakta oss här

Symtom och besvär

Sömnbesvär

  • Kan KRY hjälpa till med sömnproblem?

    Sömnproblem är ett av de vanligaste besvären vi hjälper till med. Läkarbesöket sker via videosamtal och du träffar oftast en läkare inom några minuter. Ladda ner KRY för diagnos och behandling redan idag.

    Läs mer om hur du kan hantera sömnproblem här.

Bihåleinflammation

  • Kan KRY hjälpa till vid bihåleinflammation?

    Om du misstänker att du har bihåleinflammation, har provat egenvård utan resultat och besvären inte lindrats efter två veckor kan du kontakta KRY för vidare hjälp. Läkarna på KRY kan ställa diagnos, förskriva recept och utfärda kortare sjukintyg. Vid misstanke om kroniska besvär kan du via KRY få remiss till en öron-näsa-hals läkare.

    Sök vård på akutmottagning om du besväras av kraftig smärta i ansiktet, svullnad över ögon eller hög feber och/eller nackstelhet.

    Läs mer om Bihåleinflammation och behandling här.

Depression

  • Kan KRY hjälpa till vid depression?

    Du kan vända dig till KRY om du misstänker att du är deprimerad och känt dig nedstämd eller upplevt andra symptom av depression under två veckors tid eller längre. När man lider av depression är det bra att söka vård så snabbt som möjligt, eftersom behandlingen ofta är både enklare och mer kortvarig om den påbörjas tidigt.

    Genom KRY kan du träffa både legitimerade läkare och psykologer via videosamtal. Våra psykologer kan hjälpa dig att bättre förstå dina problem samt ge råd och stöd för hur du kan komma till rätta med saker som idag känns svårt. Hur många samtal man har med en psykolog kan variera. I vissa fall räcker ett enstaka eller ett par samtal, i andra fall har man längre kontakt med flera samtal.

    Våra läkare kan hjälpa dig med diagnostik, utredning av eventuella andra orsaker till dina besvär (såsom kroppsliga orsaker till psykiska symptom), behandling med läkemedel (t.ex. antidepressiva, ångestdämpande eller sömnfrämjande) samt kortare sjukskrivning (max 14 dagars sjukskrivning från insjuknandedagen). Vi kan inte skriva sjukintyg bakåt i tiden (retroaktivt) utan enbart från den dagen du kontaktar oss. Observera att KRYs läkare inte förskriver narkotikaklassade läkemedel. Du hittar en komplett lista över narkotikaklassade läkemedel i Sverige här.

    I vissa fall kan du behöva träffa både psykolog och läkare parallellt. På KRY arbetar våra läkare och psykologer nära för att säkerställa att du får bästa möjliga vård utifrån dina behov.

     

     

  • Kan man få hjälp med att träffa en psykolog via KRY?

    Ja, på KRY arbetar legitimerade psykologer som du kan träffa via videosamtal, alla dagar, på en tid som passar dig. Våra psykologer hjälper både barn och vuxna. Vid behov inleds KBT behandling, då man träffar samma psykolog vid upprepade tillfällen.

    Exempel på besvär som du kan få hjälp med är nedstämdhet, sömnproblem, ångest och oro, stress, samt kris och sorgereaktioner. Som förälder så kan du träffa våra barnpsykologer som hjälper till med föräldrastöd samt behandling av de vanligaste formerna av besvär hos barn såsom nedstämdhet, fobier, prestationsångest och oro.

     

     

Hals, allergi och astma

  • Kan KRY skriva ut recept för halsont, hosta eller halsfluss?

    Via KRY kan du få vård och bedömning om du har ont i halsen eller känner att du har en förkylning.

    Våra läkare kan skriva ut recept under samma premisser som en läkare som jobbar på en traditionell vårdcentral med begränsningen att detta endast kan göras för sjukdomar där beslut om receptförskrivningen kan göras på distans. Det är upp till varje enskild läkare att göra en individuell bedömning av dig som patient och efter det ta ställning till behandling.

    Halsfluss, bakteriell tonsilit, är en sjukdom där det oftast behövs svalgprov från halsen för att antibiotika ska ordineras. En patient måste även uppfylla vissa symptomkriterier för att ta svalgprovet.

    Riktlinjerna vi följer kring halsfluss är utarbetade av läkemedelsverket, i samarbete med RAF (Referensgruppen för antibiotikafrågor) och STRAMA (Strategigruppen för rationell antibiotikaanvändning och minskad antibiotikaresistens). I slutändan är det den läkare du träffar som har ansvaret och tar beslutet kring läkemedelsbehandling.

  • Kan KRY hjälpa till med allergi?

    I ett videomöte med en av våra läkare kan vi hjälpa dig med de flesta former av allergi, under förutsättning att du sedan tidigare har en känd allergi. Vi kan då hitta rätt behandling och förskriva lämplig medicin om behov finns. Har du ingen bekräftad allergi kan man utreda detta med blodprover, det förutsätter att du har möjlighet att ta dig till någon av de provtagningsenheter KRY arbetar med.

     

  • Kan KRY hjälpa till vid astma?

    Har du sedan tidigare känd mild astma kan du söka vård hos oss på KRY. Genom ett videomöte med en av våra läkare kan vi hjälpa dig hitta de faktorer som utlöser din astma. Med hjälp av denna kunskap kan vi sedan hitta och skriva ut de bästa medicinerna för att behandla just din astma.

     

Hud

  • Kan KRY hjälpa till med psoriasis?

    Det är lämpligt att kontakta KRY angående din psoriasis om:

    • Du har slut på läkemedel du tidigare ordinerats för din psoriasis
    • Du upplever att läkemedel du tidigare har fått utskrivet ej hjälper
    • Psoriasis förhindrar dig i ditt vardagliga liv

     

    Svår hudpsoriasis och ledpsoriasis bör undersökas fysiskt.

  • Kan KRY hjälpa till med utslag i ansiktet?

    Eftersom det finns många olika orsaker till utslag i ansiktet är det viktigt att fastslå vilken typ av utslag du har. Genom KRY kan du ha läkarbesök via videosamtal och få hjälp med diagnos och behandling för dina utslag. Vi kan också, om det bedöms lämpligt, skriva ut recept eller ge remiss till annan vårdgivare.

     

  • Kan KRY hjälpa till med vattkoppor?

    Vattkoppor för barn behandlas vanligtvis inte. Vattkoppor hos friska personer läker vanligen ut av sig självt, men KRY kan ibland hjälpa till med medicin för att stilla klådan. För vuxna och tonåringar rekommenderas behandling, men den måste sättas in tidigt i sjukdomsförloppet.

    Läs mer här om vattkoppor.

  • Kan KRY hjälpa till med eksem?

    Via ett videomöte med en av våra läkare på KRY kan vi hjälpa dig att kartlägga vad som utlöst ditt eksem. Vi kan ge information om olika behandlingsalternativ och rådgöra om hur man mest effektivt undviker att drabbas igen. Om receptfria läkemedel inte varit effektivt i din behandling har vi möjlighet att skriva ut andra mediciner som kan ge bättre resultat.

    Läs mer här om eksem.

  • Kan KRY hjälpa till med akne?

    Det går bra att söka vård hos KRY om du har problem med akne.

    Läs mer om akne.

    Kontakt med KRY angående din akne är lämpligt om:

    • Du har slut på läkemedel du tidigare ordinerats för din akne
    • Du upplever att läkemedel du tidigare har fått utskrivet ej hjälper
    • Akne förhindrar dig i ditt vardagliga liv

    Innan ditt möte startar har du tillfälle att fylla i ett symptomformulär. Till detta formulär kan du bifoga bilder på din akne. Under förutsättning att du tar en bra bild finns det goda chanser att du kan få hjälp via KRY. Läkare på KRY kan även skriva remiss till specialist givet att de bedömer att remissen är medicinskt motiverad. Det är upp till varje enskild läkare att göra en bedömning av vad som är lämpligt i just ditt fall.

     

  • Kan KRY hjälpa till med borrelia och fästingbett?

    Om du upptäcker en liten, mörk, spindelliknande insekt som sitter fast på huden, är det troligen en fästing. Fästingar bör tas bort så fort som möjligt eftersom ett fåtal av fästingar kan bära på smittämnen.

    Fästingar kan exempelvis sprida borrelia, som är en infektionssjuk. Borreliainfektioner orsakas av bakterier och uppträder huvudsakligen mellan maj och december.

    Den klassiska hudreaktionen vid borrelia uppstår ca 1-4 veckor efter bettet. Vanligen mäter utslaget mer än 5 cm i diameter och ökar sakta i storlek. I direkt anslutning till bettet kan en så kallad "bettreaktion" uppstå som ej skall förväxlas med Borrelia. Denna brukar läka ut inom 1 vecka.

    Välkommen att boka in ett läkarmöte för rådgivning och eventuell behandling vid borreliainfektion.
    Innan ditt möte startar har du tillfälle att fylla i ett symptomformulär. Till detta formulär kan du bifoga bilder. Under förutsättning att du tar en bra bild av det du önskar få bedömt finns det goda chanser att du kan få hjälp via KRY.

Se alla 8 artiklar

Illamående och kräkningar

  • Kan KRY hjälpa till med illamående och kräkningar?

    Illamående och kräkningar kan bero på flera orsaker, men är inte sjukdomar i sig utan reaktioner på annat. Illamående är kroppens sätt att tala om för dig att något inte står rätt till och kräkning är kroppens försvarsmekanism för att göra sig av med gifter. Illamående och kräkningar kan bland annat bero på: 

    • Matförgiftning
    • Magsår
    • Åksjuka
    • Medicinering
    • Reaktioner på olika lukter eller smaker
    • Infektioner
    • Emotionell stress
    • Alkohol
    • Graviditet

    KRY kan erbjuda ett videomöte med en läkare som kan hjälpa dig hitta orsaken till ditt illamående och kräkningar. Kontakt med KRY är lämpligt om: 

    • Du har haft kräkningar i mer än 12 timmar
    • Du haft illamående i mer än 12 timmar
    • Du visar tecken på vätskebrist
    • Du har mått illa en längre period och det finns möjlighet att du är gravid

    Långvariga symptom kan bero på en allvarligare sjukdom och bör undersökas fysiskt. Du ska omedelbart söka läkarvård om du har: 

    • Fått ett slag mot huvudet
    • Stel nacke och kraftig huvudvärk
    • Blod i din kräkning
    • Kraftig magsmärta
    • Hög feber (39,5°)
    • Diarré
    • Hög puls och andningssvårigheter

     

     

     

Preventivmedel, urinvägsinfektion, erektionsproblem och könssjukdomar

  • Kan KRY hjälpa till med erektionsproblem?

    De flesta män drabbas av erektionsproblem någon gång i livet. Att inte få erektion vid enstaka tillfällen är normalt och drabbar de flesta män i alla åldersgrupper. 

     

    Erektionsproblem är ofta mycket psykiskt påfrestande både för patienter själva och för eventuella relationspartner. I vissa fall är erektionsproblem ett symtom av annan sjukdom såsom hjärt- & kärlsjukdomar. Det går bra att kontakta KRY 1-2 månader efter att problemen uppstår.

    Ett videomöte med en läkare på KRY är lämpligt om du önskar:

    • Få hjälp med att hitta orsaken till erektionsproblem
    • Få hjälp med att hitta rätt behandling och få medicin om detta behövs
    • Remitteras till psykolog i de fall detta anses vara den bästa behandlingen
    • Få information och rådgivning

    Välkommen att boka in ett läkarmöte med en av våra läkare på KRY för rådgivning och eventuell behandling vid erektionsproblem.
  • Kan jag få hjälp för urinvägsinfektion via KRY?

    I de fall där läkaren bedömer det vara en okomplicerad urinvägsinfektion (ex icke-gravid och ej täta återkommande besvär) kan KRY hjälpa dig som är kvinna och över 15 år gammal med behandling. Våra läkare kan genom videosamtal ställa diagnos och skriva ut lämplig behandling. Detta då en okomplicerad urinvägsinfektion hos kvinnor i regel ej kräver provtagning för diagnos. 

    Barn och män med symptom på urinvägsinfektion måste utredas med provtagning och ibland ytterligare undersökningar för att fastställa orsaken till infektionen, därför kan vi på KRY ej hjälpa till utan hänvisar då till vårdcentralen för detta.

    KRY följer riktlinjer utarbetade av läkemedelsverket, i samarbete med RAF (Referensgruppen för antibiotikafrågor) och STRAMA (Strategigruppen för rationell antibiotikaanvändning och minskad antibiotikaresistens).

     

  • Kan KRY skriva ut p-piller och preventivmedel?

    Under förutsättning att du haft denna behandling sedan tidigare, att den fungerat väl och att det inte föreligger några hinder så kan en läkare på KRY förnya ett recept på preventivmedel upp till 12 månader. Notera dock att du ungefär en gång varje år rekommenderas kontroll av blodtryck. Om du inte har kontrollerat ditt blodtryck så hjälper vi dig med en kostnadsfri remiss till närmaste Apoteket AB för blodtrycksmätning. 

     

     

  • Kan KRY skriva ut recept för herpes?

    Herpes runt munnen orsakas av ett virus som är mycket vanligt. Herpes kan ge munsår. Du kan även ha viruset i kroppen utan att få några munsår. Herpes går oftast över av sig själv inom en vecka och kräver vanligtvis ingen behandling. Det finns receptfria antiviruskrämer och plåster som du kan använda på munsåren. Om du har svåra besvär av herpesutslagen eller är infektionskänslig kan du få virushämmande läkemedel på recept.

Rygg

  • Kan KRY hjälpa till vid ryggbesvär?

    Ja. På Kry.se kan du via videosamtal med våra läkare komma djupare inpå vad som orsakar ditt besvär i ryggen. Du kan sedan få råd om hur du skall hantera problemen och även få remiss vid behov.

    Ryggont är ett vanligt besvär vilket upplevs av många människor under perioder. Lyckligtvis beror smärtan sällan på en allvarligare sjukdom. Lidandet bör dock inte påverka ditt liv negativt och ska tas hand om. 

     

    Symtom:

    Ryggvärken kan te sig som att du blir väldigt trött i kroppen och inte riktigt orkar hålla upp kroppens överdel. Du kan också känna en kraftig smärta i ryggen och ha svårt att sträcka ut dig helt. Smärtan i ryggen kan även stråla ut över bland annat ljumskarna samt ut i båda benen. 

     

    Orsaker:

    En av de vanligaste orsakerna till ont i ryggen är att man gör en hastig och felaktig rörelse. Det kan även vara att man belastar ryggen för mycket. En felaktig rörelse kan hända exempelvis inom sporter där man vrider sig mer än man borde. För mycket belastning på ryggen kan komma av att man lyfter tunga saker med ryggen, istället för med hjälp av benen, även kallat ryggskott. Svaghet i ryggen kan även orsakas av att du har en slapp kroppshållning och att vissa muskler därmed inte får rätt träning.

     

    Behandling:

    Det bästa du kan göra om du har ont i ryggen är att röra på dig försiktigt. Ta långsamma promenader i bekväma skor och stretcha ryggmusklerna ordentligt, undvik att sitta ner och håll dig i upprätt läge. Vila gör inte att ryggen blir bättre utan försök hålla dig på fötterna, musklerna behöver aktiveras. Skulle värken vara överväldigande kan värktabletter hjälpa under de värsta stunderna. En fysioterapeut, naprapat eller kiropraktor kan ge dig råd om vilket behandlingssätt som är bäst för just din typ av värk.

    När ska jag söka vård?

    Sök vård om inte ryggvärken går över inom 1-2 veckor. 

    Har du ont i ryggen och dessutom uppvisar andra symtom i kombination med värken bör du söka läkarvård direkt.

    Tveka inte att kontakta en läkare direkt om värken uppstår samtidigt som du har något av nedanstående symtom då detta kan indikera på något allvarligare. En ryggrelaterad olycka eller ett fall bör också följas upp med läkarbesök.

    • Feber
    • Magont
    • Om du inte känner när du blir kissnödig
    • Domningar i benen eller underliv
    • Behandlats för cancer

     

     

Ögon och Öron

  • Kan KRY hjälpa till med ögoninflammation eller besvär med ögon?

    Ögoninflammation går i regel över av sig självt efter ett par dagar så länge man håller ögonen rena, är noga med handhygienen samt att byta handdukar ofta. Det är ytterst ovanligt med komplikationer, men i vissa fall kan det hända att inflammationen inte klingar av. Ögat kan fortsätta att vara sig och håller det i sig mer än en vecka kan man behöva behandla med antibiotika.

    Välkommen att boka in ett läkarmöte för rådgivning och eventuell behandling vid ögoninflammation.

    Läs mer om ögoninflammation här.

  • Kan KRY hjälpa till via öroninflammation eller andra problem gällande öron?

    Via KRY kan man få hjälp med besvär och symtom som går bra att diagnostisera utan fysisk undersökning eller provtagning. Då öroninflammation och öronproblem vanligtvis kräver en fysisk undersökning för att säkerställa rätt diagnos hänvisar vi i dessa fall till vårdcentral. I enstaka fall kan remiss till en Öron- Näsa- Halsspecialist skrivas.

Hittar du inte det du söker?

Kontakta oss här

Myter och fakta om läkarbesök via video

Myter och fakta om läkarbesök via video

Hittar du inte det du söker?

Kontakta oss här

Informationssäkerhet

Informationssäkerhet

  • Skyddad Identitet

    Det finns olika sekretessnivåer av skyddad ID och har du som patienten den typen av skyddad ID där du kan använda dig av eget BankID så kan du nyttja vård via KRY.

    När du registrerar dig i KRY-appen så hämtas personuppgifter med automatik från SPAR, Statens personadressregister. Om du har skyddade personuppgifter kommer informationen om dig att presenteras som “personuppgift skyddad” med personnummer, mail och mobilnummer för läkaren.

    Vid ev. remiss kommer den att sändas till mottagande enhet med ditt personnummer men utan övriga uppgifter. Mottagande enhet kommer därefter att kontakta KRY Patient Support för att få ditt mobilnummer för kallelse. Är detta ej i enlighet med dina behov måste du meddela detta och KRY kan därmed ej bistå med remiss.

    KRY kan inte utfärda recept till patienter som har skyddad identitet då det nationella e-receptformatet ej stödjer e-recept vid skyddad identitet. 

     

  • Vad är GDPR?

    1. Vad är GDPR och vad innebär det för mig egentligen?

    GDPR står för General Data Protection Regulation, och är en ny dataskyddsförordning som gäller inom EU från och med den 25 maj 2018. GDPR reglerar hur företag och organisationer får hantera din personuppgifter.

    GDPR kommer inte att påverka ditt användande av våra tjänster, så oroa dig inte - ditt användarkonto kommer att fungera precis som vanligt! Det som GDPR gör är att ge dig större inflytande över hur dina personuppgifter får användas. Dina rättigheter är beskrivna mer detaljerat i vår integritetspolicy.

    2. Vad är “personuppgifter”?

    Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till en levande person. Exempel på personuppgifter är namn, personnummer, postadress och e-postadress, men även andra uppgifter relaterat till den fysiska, genetiska, psykiska, ekonomiska, kulturella eller sociala identiteten hos en person.

    3. Hur hanterar KRY mina personuppgifter? Vad för slags säkerhet har ni?

    Vårt mål är att alltid tillhandahålla högkvalitativ vård till dig och för att kunna göra det samlar vi in personuppgifter om dig som beskrivet ovan. Tillgång till denna data är begränsad till personer som tillhandahåller vård till dig eller som en del av vårt kontinuerliga kvalitetsarbete och produktutveckling. Vi här på KRY tar din säkerhet på största allvar och jobbar ständigt med att säkerställa säkerheten i våra system. Vi gör detta genom att utnyttja en kombination av egna experter, automatiska och manuella tester och regelbundna revisioner från oberoende tredje part.

    4. Vilka slags personuppgifter hanterar KRY om mig?

    Vi behandlar grundläggande personuppgifter så som namn, adress, personnummer och telefonnummer. Vi behandlar även medicinsk data inskickad av dig eller inhämtad från andra vårdgivare med ditt medgivande.

    5. Så, var lagrar ni mina personuppgifter?

    KRY lagrar merparten av personuppgifterna i vårt, för ändamålet byggda, system. Detta system är förlagt på servrar förlagda inom EU (framförallt Irland) och tillhandahålls av en underleverantör till oss som agerar personuppgiftsbiträde åt oss.

    6. Betyder detta att ni skicka mina personuppgifter utanför Sverige eller EU?

    Vi lagrar inte några känsliga personuppgifter (så som medicinsk- eller hälsodata) utanför EU. Ibland kan delar av dina personuppgifter behandlas av partner utanför EU. En sådan överföring utanför EU sker endast förutsatt att överföringen är laglig under gällande dataskyddslagar.

    7. Hur länge lagrar ni mina personuppgifter?

    Medicinsk information om dig sparas i enlighet med gällande patientdatalagstiftning, vilken kräver att datan lagras en viss bestämd tid.

    Icke medicinsk persondata lagras enbart i den utsträckning det är nödvändigt för att vi ska kunna erbjuda en högkvalitativ tjänst, i enlighet med GDPR och andra tillämpliga dataskyddslagar.

    8. Jag skulle vilja bli “glömd” och att ni raderar alla personuppgifter om mig från era system. Hur går detta till och hur lång tid tar det?

    Som patient klassas merparten av datan vi behandlar som medicinsk data. I enlighet med patientdatalagstiftning måste sådan data sparas en viss bestämd tid. Sådan data omfattas därför inte av rätten att bli glömd.

    När det kommer till övriga personuppgifter (icke medicinsk data) däremot så som vissa kontaktuppgifter är du välkommen att kontakta oss per mail på privacy@kry.se så ska vi tillgodose din förfrågan.

    Om du ber om att bli glömd så kommer icke medicinsk data att raderas så fort som möjligt men inte senare än 30 dagar från det att förfrågan inkommit. Vi kommer skriftligt bekräfta vilken data som raderats och när detta skett.

    9. Om jag har ytterligare frågor om KRYs personuppgiftsbehandling, vem ska jag då kontakta?

    Du kan alltid kontakta oss per mail till privacy@kry.se gällande frågor om integritet och databehandling. Vi gör vårt bästa för att besvara din fråga så snart som möjligt.

  • Identifiering

    På KRY identifierar vi alla patienter via mobilt BankID, detta för att kunna ge trygg och säker vård. Vi kan då säkerställa oss om att journalanteckningar förs på rätt patient samt att uppgifter och information rörande vården på KRY hamnar hos rätt person.

    Vi arbetar under tystnadsplikt. Det innebär att alla uppgifter rörande dig som patient behandlas under sträng sekretess i enlighet med personuppgiftslagen och patientdatalagen.

    För dig innebär detta att du behöver legitimera dig med BankID när du loggar in i KRYs app och ska boka ett vårdmöte. Du behöver även legitimera dig på samma sätt inför själva vårdmötet på KRY.

    Om du kontaktar KRY Support gällande ett vårdmöte du bokat eller redan haft på KRY, ber vi dig kontakta oss per telefon så att du även i detta fall ska kunna legitimera dig via BankID. Har du allmänna frågor om KRY som tjänst behöver du inte legitimera dig och är välkommen med dina frågor både via telefon och mail.

  • Är det säkert?

    All datatrafik på KRY, inklusive videomötestrafik, skyddas med kryptering. Identitet verifieras med e-legitimation för både patient (med BankID) och läkare (med SITHS-kort).

  • Hur lagras min information?

    Information kring mötesbokningar behandlas under sträng sekretess i enlighet med personuppgiftslagen och patientdatalagen. Videomöten på KRY spelas inte in och dokumenteras således inte utöver läkarens anteckningar i din journal, precis som vid ett vanligt läkarbesök. För vidare information kring hur dina personuppgifter behandlas hänvisar vi till användarvillkoren.

  • Vem kan se min symptombeskrivning?

    Endast behandlande vårdgivare har tillgång till din symtombeskrivning. Innan mötet går din vårdgivare igenom symptombeskrivningen du lämnat i samband med din bokning för att förbereda ert möte.

Hittar du inte det du söker?

Kontakta oss här

Tekniska frågor

Tekniska frågor

  • Hur avregisterar jag mig från KRY?

    Om du inte längre vill få mailutskick från KRY till din e-post, klicka på länken längst ner i mailet där det står Avregistrera dig från detta utskickDu kan även avregistrera dig från framtida marknadskommunikation i dina inställningar i KRY-appen.

    Om du önskar bli avregistrerad som användare av KRY-appen, vänligen kontakta support:

    Telefonnr: 08-22 77 07

  • Vilket tekniskt stöd behöver jag för att använda KRY?

    KRYs app finns tillgänglig på iOS (v.10 eller senare) och Android (v.5.0 eller senare).

    Du behöver också ett Mobilt BankID för att logga in, samt god internetuppkoppling.

     

     

  • KRY-appen fungerar inte, vad gör jag?

    Om din KRY-app inte verkar fungera som den ska finns det ett antal saker du kan försöka testa på egen hand.

    1. Kontrollera att ditt operativsystem på telefonen/surfplattan stöds av KRYs app, iOS (v.10.0 eller senare) eller Android (v.5.0 eller senare).

    2. Kontrollera att du har god internetuppkoppling genom att exempelvis undersöka om mobildatan är på eller av för appen KRY.

    3. Du kan testa att uppdatera KRY-appen i App Store eller Google Play, starta om den eller installera om appen.

    Om problemet kvarstår, vänligen kontakta KRY Support för ytterligare hjälp. Vi försöker svara på ditt meddelande inom 24 timmar på vardagar.
    KONTAKTA OSS 

    Har du ett brådskande ärende eller om din fråga gäller ett redan genomfört möte rekommenderar vi att du kontaktar oss per telefon.
    Telefonnummer: 08 - 22 77 07

Hittar du inte det du söker?

Kontakta oss här