• Hur avbokar eller ombokar jag mitt möte?

    Du avbokar och ombokar möten i appen via startvyn under fliken Din hälsa och välj sedan Händelser.

    Möten på vårdcentralen kan du inte boka om i appen utan hänvisas till att ringa berörd vårdcentral för omboka din tid. Kontaktuppgifter till din vårdcentral hittar du här.
     
    Kry Support kan endast vara behjälpliga med digitala bokningar, ring oss på 08-22 77 07 om du har frågor om ditt inbokade digitala vårdmöte.

    Avgifter för uteblivet besök:
    Har du bokat ett vårdmöte med läkare, sjuksköterska, psykolog eller fysioterapeut mer än 24 timmar innan mötet - kan du senast avboka 24 timmar innan vårdmötets start. Om du avbokar senare än 24 timmar, eller inte närvarar på ditt bokade besök, kan det tillkomma en avgift för uteblivet besök.
     
    Digitala vårdbesök bokade med mindre än 24 timmars framförhållning kan du avboka eller omboka 15 minuter innan mötet ska börja om du ska träffa en sjuksköterska eller en läkare.
    Videomöten med en psykolog eller en fysioterapeut kan du avboka eller omboka senast 3 timmar innan mötet ska börja.
     
  • Hur lång väntetid är det på Kry?

    Väntetiden på Kry för ett drop-in-möte kan variera, men överstiger vanligtvis inte 15 minuter. Det är oftare längre väntetider på morgonen och på eftermiddag, och lite kortare väntetider mitt på dagen. 

     

    Väntetiden för att förnya ett recept är vanligtvis 2 timmar.